Socialbakers gibt beste „Socially Devoted“-Marken im zweiten Quartal 2014 bekannt
(Düsseldorf, 30.07.2014) Welche Unternehmen
haben im zweiten Quartal 2014 den besten Kundenservice auf Facebook und
Twitter geboten? Wie schnell wurden Fragen von Fans und Followern
beantwortet? Und wo sind diese Ergebnisse im Vergleich zu anderen
Marken, Branchen und Ländern einzuordnen? Diese Fragen beantwortet die
„Socially Devoted“-Statistik, die heute von Socialbakers veröffentlicht
wurde.
Die aktuelle Analyse zeigt, dass weltweit bei
steigendem Fragevolumen nur 18 Prozent der Marken auf Facebook mit
Unternehmensseiten, die 500.000 Fans und mehr haben, den „Socially
Devoted“-Status erreichen. Auf Twitter sind es sogar nur 2 Prozent der
Profile mit 500.000 und mehr Followern, wohingegen 8 Prozent der
mittelgroßen Twitter-Profile die „Socially Devoted“-Anforderungen
erfüllen.
Spitzenreiter im nationalen Ranking der
Top-„Socially Devoted“-Marken auf Facebook im zweiten Quartal 2014 ist
die Deutsche Bahn (321.378 Fans; 4.126 Fragen im Auswertungszeitraum):
Im Durchschnitt wurden hier 60 Minuten für die Beantwortung von
Kundenanfragen gebraucht. Die Beantwortungsquote lag dabei bei 97,89
Prozent. Auf dem zweiten Platz liegt die Deutsche Telekom mit ihrer
Seite „Telekom-hilft“ (55.524 Fans; 2.999 Fragen im Auswertungszeitraum)
mit einer Antwortzeit von 148 Minuten und einer Beantwortungsquote von
98,90 Prozent. Den dritten Platz belegt Vodafone Deutschland (756.122
Fans; 3.013 Fragen im Auswertungszeitraum) – Fragen werden
durchschnittlich nach 382 Minuten beantwortet, bei einer
Beantwortungsquote von 92,03 Prozent.
Auf Twitter ist die Deutsche Bahn (35.266
Follower) auf Platz eins: 86,01 Prozent aller Fragen (5.895 im
Auswertungszeitraum) werden beantwortet, die Antwortzeit beträgt 36
Minuten. Telekom-hilft (32.831 Follower; 5.659 Fragen im
Auswertungszeitraum) liegt mit einer Antwortquote von 84,06 Prozent und
einer Antwortzeit von 154 Minuten auf Rang zwei – gefolgt von DHL Paket
(10.647 Follower; 2.223 Fragen im Auswertungszeitraum) mit einer
Antwortquote von 86,77 Prozent und einer Antwortzeit von 240 Minuten.
Socialbakers bewertet eine Seite dann als
„socially devoted“, wenn zumindest 65 Prozent aller Fragen möglichst
schnell beantwortet werden. Um die verschiedenen Rankings zu bestimmen,
werden im Folgenden die beantworteten Fragen von den unbeantworteten
Fragen subtrahiert. Fragen werden durch ein Fragezeichen am Ende des
Satzes erkannt.
Socially
Devoted Q2: Want Audience Engagement? Talk to Them
So
far in 2014, customers have already asked nearly 9 million questions
on Facebook and Twitter combined*. More
than ever, customers share their concerns on social, hoping their
queries will be addressed immediately.
Our
Q2 Socially Devoted numbers don’t lie, Fans want to interact with
brands. The reality is this: the
more focused on social customer care you become, the more
interactions you will receive.
Although
only 5% of brands on Facebook are Socially Devoted, they receive half
of all questions - and they respond to more than 75% of them in less
than 15 hours. There are more Socially Devoted brands on Twitter and
a higher volume of questions are asked there, but, as with Facebook,
the brands committed to social customer care on Twitter dominate in
terms of demand. The 7% of global brands that are Socially Devoted on
Twitter account for 63% of total responses.
How
did we get there? Every quarter we examine the most Socially Devoted
global brands across industries on Facebook and Twitter. We set the
standard for what it means to be Socially
Devoted
- we firmly believe that brands should respond to at least 65% of
questions posted by fans, and we want to recognize brands that are
able to achieve this. Our insights give brands the ability to
benchmark from those taking the lead with social customer care.
Customers
will continue turn to social to raise their voice until they are
heard.
The
volume of questions is growing, and our Q2 results indicate that
only 18% of brands on Facebook with large pages (500,000+ Fans)
achieved Socially Devoted status. On Twitter, just 2% of brands with
500,000+ Followers are Socially Devoted, whereas 8% of brands with
medium size handles met our standard. Think about it this way:
despite the fact that social media has become the dominant place
customers want to be heard, 82% of the largest brands on Facebook and
98% on Twitter aren’t meeting the demand. More than 2 million
questions were left unanswered on Facebook and Twitter combined.
Improving
Social Customer Care will continue to gain momentum as the volume of
questions grows. Brands can either stick their heads in the sand on
these very public spaces - which is almost sure to harm their
reputation - or they can interact with their customers and try to
manage the social conversations happening around their brand.
How
Socially Devoted are you? Check to see if your brand makes the cut
here.
Stay
tuned over the coming weeks for much more on social customer care and
the latest Socially Devoted results.
Want
to start taking control of the social conversation and join the
Socially Devoted club? Check out Socialbakers Builder – it’s how
smart social marketers engage with their audiences.
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*Based
on Socialbakers data for 50,000+ Facebook Pages and 12,000+ Twitter
profiles.
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